مقالات آرشیو خبر ها
یوونتوس چه رکوردهایی را در پایان فصل می تواند بشکند؟

یوونتوس چه رکوردهایی را در پایان فصل می تواند بشکند؟

یوونتوس اسکودتویش را قطعی کرده است و حالا توجهش را می تواند به شکستن رکوردهایی که در بازی های باقی مانده در پیش دارد، متمرکز کند.

 

ماسیمیلیانو آلگری همواره ادعا می کند که هیچ ارزشی برای آمار و اعداد قائل نیست، مگر اینکه به درد قهرمانی بخورند. حالا آنها قهرمان فصل 2015‐2016 شده اند و این مرد 48 ساله می تواند علاوه بر قهرمانی چند رکورد را هم به نام خود ثبت کند.

 

اول از همه، شروع بد یوونتوس در آغاز فصل این فرصت را به یووه داده که بتواند رکورد بیشترین امتیازات کسب شده در نیم فصل دوم را بگیرد، این رکورد، 50 امتیاز و در اختیار تورینو در فصل 1946‐1947 بوده است. بیانکونری در حال حاضر از 51 امتیاز ممکن، 49 امتیاز کسب کرده است و به طور بالقوه 6 امتیاز دیگر هم می تواند کسب کند که در این صورت رکورد تاریخ سری آ را خواهد شکست.

 

همچنین این تیم تورینوی اواسط دهه ی 40 است که مشترکا با یوونتوس 2013‐2014 رکورد بیشترین میزان پیروزی در دور برگشت مسابقات را در اختیار دارد، یوونتوس با پیروزی دیروز با این رکورد مساوی شده و می تواند در دو بازی باقی مانده این رکورد را هم بشکند.

 

به علاوه یوونتوس می تواند رکورد کمترین گل خورده را هم بهبود ببخشد، از زمانی که سری آ 20 تیمی شده، یوونتوس با 20 گل خورده در سال 2011‐12 که بدون شکست قهرمان شد، رکورددار است. با کمک نوار کلین شیت طولانی جیجی بوفون، یوونتوس تا به حال تنها 18 گل دریافت کرده است.

 

از لحاظ کمترین گل خورده در خانه، 5 تیم توانسته اند رکورد 9 گل را داشته باشند که این شامل یوونتوس در فصل 2005‐2006 و 2013‐2014، رم، لاتزیو، مودنا هم در گذشته وقتی لیگ شامل 21 تیم بود، می شود. یوونتوس در این فصل تنها 6 گل بار در یوونتوس آرنا به حریفان اجازه ی گلزنی داده است، 1 بازی باقی مانده برابر سمپدوریا، این رکورد هم به نظر دست یافتنی می رسد.

 

در نهایت، نسبت گل زده به گل خورده ی تاریخ سری آ‌ در دستان کالیاری 1969‐70 است، 3.81 ، هم اکنون یوونتوس در دو بازی مانده به پایان فصل نسبت این رکورد برایش 3.83 می باشد، باید دید آیا تا پایان فصل می توانیم به این روند ادامه دهیم؟

 

از گاتزتا دلااسپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: